• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
جنگ سرد، سردتر می‌شود؛

رکودی که اقتصاد جهان را تهدید می‌کند

دولت قطر میزبان مجمع اقتصادی قطر است که توسط بلومبرگ اداره می‌شود. در این رویداد افراد مطرحی حاضر می‌شوند و یکی از آنها «نویل روبینی» تحلیلگر مطرح اقتصادی است که درباره نگرانی‌ها از چشم‌انداز اقتصادی جهان صحبت کرده و بلومبرگ در گزارشی به این مصاحبه پرداخته است...

آنطور که بلومبرگ گزارش داده، در مجمع اقتصادی قطر نویل روبینی هشدار داد که ایالات متحده و چین پس از نشست گروه هفت در سراشیبی مسیر تقابل با یکدیگر قرار گرفته‌اند.
رئیس شرکت روبینی ماکرو آسیوسیتس که پیش از رکود سال ۲۰۰۸ ایالات متحده، این اتفاق را به درستی پیش‌بینی کرده بود، از سردتر شدن جنگ سرد میان چین و آمریکا در آینده گفت.
روبینی روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با بلومبرگ در حاشیه مجمع اقتصادی قطر در دوحه، هشدار داد که بن‌بست ممکن است در نهایت رشد اقتصادی جهان را کم کند و به افزایش قیمت کالاها در بازارها دامن بزند.
رهبران گروه هفت در نشست این ماه خود در چین از چگونگی اجماع برای مقابله با چین صحبت کردند. آن‌ها در حالی که اقداماتی را در جهت کاهش وابستگی به پکن برای تامین زنجیره تامین کالاهای حیاتی انجام دادند با یکدیگر توافق کردند برای برقراری روابط سودمند و پایدار تلاش کنند‌.
روبینی اضافه کرد که یخ روابط میان چین و آمریکا آب نخواهد شد و واکنش چین به نشست گروه هفت اینگونه است که اروپا، آمریکا، ژاپن و دیگر اعضای گروه علیه چین گرد هم جمع می‌شوند.
روبینی تهدید رکود ژیوپلتیکی را در میان بزرگترین ریسک‌های پیش روی بازارها طبقه‌بندی کرد و به پیامدهای تهاجم روسیه به اوکراین و احتمال تشدید تنش میان ایران و اسرائیل اشاره کرد.
زمانی که از این تحلیلگر مطرح اقتصادی درباره مذاکرات بر سر افزایش سقف بدهی ایالات متحده پرسیده شد، روبینی اضافه کرد که عدم دستیابی به توافقی درباره این موضوع می‌تواند تاثیر مخربی در بازار داشته باشد.
او توضیح داد که مجلس و دولت می‌توانند در آخرین ساعت‌ها به توافق دست پیدا کنند ولی اگر توافقی اتفاق نیفتد، بازارها سقوط خواهند کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7484
اخبار مرتبط
نظرات شما